Uutiskirjeessä jaamme tietoa yritysvastuun teemoista sekä ajankohtaisista asioista sääntelyyn, raportointiin ja vaatimuksiin liittyen.
Kuluttaja-asiakkaat ovat monesti heikommassa neuvotteluasemassa yrityksiin nähden, jonka vuoksi kuluttajille markkinointia säädellään ja valvotaan tehokkaasti. Vastuullinen yritys ei pyri hyötymään valta-asemastaan vaan korostaa kuluttajan oikeutta ja mahdollisuutta tehdä valistuneita ostopäätöksiä – ja halutessaan muuttaa mieltään.
Yritys toimii kestävästi, kun se kohtelee kuluttaja-asiakkaitaan reilusti, eli
Yritys toimii vaikuttavasti, kun se edellä mainittujen lisäksi edistää kuluttajan tietoista ostopäätöstä.
Teema voidaan poissulkea arvioinnista, mikäli yritys ei myy tai markkinoi tuotteita tai palveluita suoraan kuluttajille, eivätkä sen tuotteiden loppukäyttäjät ole kuluttajia.
Mikäli yrityksen asiakkaat tai loppukäyttäjät ovat yksityishenkilöitä, on syytä kiinnittää erityistä huomiota heille myytävien tuotteiden ja palveluiden turvallisuuteen. Yrityksen tulee tunnistaa tuotteen tai palvelun riskit aiheuttaa vaaraa ihmisten terveydelle, turvallisuudelle tai hyvinvoinnille. Sen tulee lisäksi varmistaa, että tuotteen käyttö ei vaaranna sen käyttäjien tai muiden tuotteen tai palvelun vaikutuspiirissä olevien ihmisten terveyttä, turvallisuutta tai hyvinvointia. Asiakasta tulee myös ohjeistaa huolellisesti tuotteen tai palvelun turvalliseen käyttöön.
Lisätietoja: Kilpailu- ja kuluttajavirasto - tuotteet ja palvelut
(lisää…)Palvelupaketit alkaen 499 € / vuosi.
Aloita vastuullisuusmatka